"יש לה אלגנטיות של קיפוד: מבחוץ היא מלאה קוצים, חומה בצורה ממש, אבל יש לי הרגשה שבפנים היא רכה כמו הקיפודים, שהם יצורים קטנים, אדישים למראית עין, חיים בבדידות עיקשת ובעלי עדינות עצומה."
אלגנטיות של קיפוד / מוריאל ברברי.

המלצות שבוע הספר 2018

שבוע הספר הוא חג הקוראים.
זה הזמן לחגוג את התחביב שלרוב הוא כבר מזמן בהגדרת דרך חיים. 


קבלו המלצות על שניים עשר ספרים (אחד לכל חודש), שיארגנו לכם את רשימת הקריאה לשנה הקרובה ויסמלו את חגיגת הספרים האיכותיים, שכולנו כל כך אוהבים.

+ ביוני תשירו בשדות עם "החיים הלא כל כך מושלמים שלי" / סופי קינסלה, שמזכיר לשמוח, כי החיים הלא מושלמים של כולנו, הם הכי טובים שיש.
זה ספר קליל שמשאיר חיוך גדול וממש מתבקש להפוך אותו לסרט הוליוודי.






יולי תתחממו עם "נקודה רגישה" / רוני לורן, שלמרות שיש בו אלמנטים ארוטיים, הוא מצליח להיות נעים ואיכותי בשפה, בסגנון וגם בתוכן.
באופן מפתיע הספר הזה נכלל אומנם בז'אנר האירוטי, אבל לא יכנס ככל הנראה לרשימת הספרים הסוטים של משטרת ישראל, או בכלל.








+ באוגוסט, תחוו עם גיבורת "אף מילה על אהבה" / חנה גולדברג,  את החום של תאילנד, בסיפור התפקחות נשית שסביב גיל ארבעים. עם גיבורות אינטליגנטיות שמבינות (פתאום) מה הן רוצות ועושות הכול על מנת לממש את התובנות.







+ בספטמבר תשבו עם "די כבר עם השקרים שלך" / פיליפ בסון ולקראת השנה העברית החדשה, תציצו אל מעבר לגבולות הארון, אל אלה שחוששים לפרוץ גבולות ומשלמים מחיר, בספר מיוחד, מעניין, שובה ואפילו שובר לב (אולי אפילו תכו על חטא קל תוך כדי).





+ באוקטובר, תכאבו לרגע עם גיבורי "נדנדת חבלי הכביסה" / אחמד דני רמדאן, שסיפורם יוצא הדופן על מלחמת האזרחים בסוריה, על סובלנות בחברה המוסלמית ועל פליטים מרצון (וגם לא), מסופר מפי בן האומה המפולגת ומקבל תפנית שמשנה חיים בדיוק בחודש זה.





+ בנובמבר לקראת החורף המתקרב, תוכלו לפתוח את "סיפורה של שפחה" / מרגרט אטווד, שמתאר חורף מחשבתי בעולם של מציאות אחרת. זה ספר מפחיד ומיוחד עם שפה עשירה ותיאורים יוצאי דופן, שתוך כדי קריאה תמצאו עצמכם מתפללים שלא תתקלו בכאלה מקרוב.





+ בדצמבר, תפתחו באצבעות קרירות את "הנשף" / אנה הופ, כי הוא מתחיל בתקופה זו של השנה והוא יזכיר לכם כמה טוב שאתם חופשיים ופגיש אתכם עם רוח הפרצים שמאחורי הדלתות הכבדות של בית החולים לחולי הנפש, אם אתם אמורים להגיע לשם וגם אם לא.






+ בינואר תתכרבלו עם "מאחורי עיניה" / שרה פינבורו, כי אין ספק שתצטרכו שמיכה להתחבא תחתיה כשתיכנסו אל המותחן הפסיכולוגי הזה, שלא תתפסו אותי כותבת עליו יותר מדי. מהספרים המדוברים של השנה, עד כה, שגרר הסכמת קוראים מקיר לקיר ביחס לאיכותו ולחוויית הקריאה שהוא מספק. תקראו, הוא יהפוך אתכם בדרכים שעוד לא שמעתם עליהן.




+ בפברואר, כשקר בחוץ, תשבו בבית עם "בייבי דול" / הולי אוברטון, שמתחיל כמותחן וממשיך פסיכולוגי יותר מכל דבר אחר. ספר מעניין ומיוחד שחוץ מלמצוא לעצמו פינה חמה אצלכם בלב, ילמד אתכם מה נשאר אחרי טראומה, בשלב בו כולם חוזרים הביתה והחיים חוזרים לשגרה. מסוג הספרים שהם דרך נהדרת להעריך בית ומשפחה.





+ במרץ תתנערו מהחורף עם "ימי אהבה" / דריה מעוז , שיעמיד אתכם בפני משולש יצרים לא שגרתי בין אישה, אישה וגבר שתלטן אחד. זה ספר חכם וחזק, שמוכיח שוב, עד כמה כולנו צמאים לאהבה.
בין היתר הוא יזכיר לכם לאהוב את הקלפים שחילקו לכם, כי של אחרים רק נראים יותר טובים.




+ באפריל תלבלבו עם "קסם בשולי הדרך"/אילונה אנדרוז, שהוא פנטזיה קלילה שתעלה חיוך של אושר גם אצל אלו שפנטזיה היא לא כוס התה שלהם. כי יש שם דמויות מקסימות, חמות וחכמות, הרבה הומור (גם עצמי) ומעט חוקי עולם לא מוכר שדווקא מוסברים היטב.






+ במאי, קראו את "מועדון גרנזי לספרות ופאי קליפות תפודים"/מרי אן שייפר ואנני בארוז. כי רומן המכתבים יוצא הדופן הזה, המלא באהבת ספרים, סופרים וספרות,יעשה לכם נעים, נעים בין הדפים ויביא אתכם בדיוק במצב הרוח המתאים אל שבוע הספר של השנה הבאה.

ניפגש בשבוע הספר הבא, אם לא לפני...
לכו לקרוא.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה